4x4-Treff.de Community
Zur Startseite Registrierung
4x4-Treff.de Community » Geländewagen - Foren » Kia » English Thread » Hallo Gast [Anmelden|Registrieren]
Letzter Beitrag | Erster ungelesener Beitrag Druckvorschau | An Freund senden | Thema zu Favoriten hinzufügen
Neues Thema erstellen Antwort erstellen
Zum Ende der Seite springen English Thread
Autor
Beitrag « Vorheriges Thema | Nächstes Thema »
rocstaman
Sandkastenwühler

Dabei seit: 06.05.2008
Beiträge: 4
Gästebuch: aktiviert
Vorname: Mark



English Thread Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden Google Suche  Wikipedia Suche     Zum Anfang der Seite springen

Hi All

Please excuse my lack of German-as you all know British people can only speak English!! Tongue2

My name is Mark (rocstaman) and TamTam and I have some Rocsta history together
We are both enthusiastic about this rare machine-I have been improving mine for the last 4 years
Mods include 15cm spring over axle lift,snorkel,31" tyres,pro-comp shocks,Mazda-not Kia-2.2 Diesel engine,petrol diffs -so 4.875 not 4.3
Maybe TamTam can put up picture and translate for me?
We have Rocsta Rally here between 17-22 July this year and all Rocsta owners are welcome-you will be well looked after so please come if you can klatsch
Tam Tam can give you the information or go to our site www.rocstaman.com

Danke schon,Frank

Roc'N' Roll !!! wink2

Dateianhänge:
jpg roc water.jpg (5,18 KB, 281 mal heruntergeladen)
jpg sarn4.jpg (1,48 MB, 300 mal heruntergeladen)
jpg IMG_0678.jpg (82 KB, 244 mal heruntergeladen)
jpg IMG_0683.jpg (91 KB, 248 mal heruntergeladen)
jpg IMG_0691.jpg (104,49 KB, 243 mal heruntergeladen)
jpg IMG_0692.jpg (83,44 KB, 249 mal heruntergeladen)

Dieser Beitrag wurde 10 mal editiert, zum letzten Mal von rocstaman: 08.05.2008 12:32.

08.05.2008 11:19 rocstaman ist offline E-Mail an rocstaman senden Homepage von rocstaman Beiträge von rocstaman suchen Nehmen Sie rocstaman in Ihre Freundesliste auf
Sollte dieser Beitrag Ihre Rechte verletzen bitten wir um Benachrichtigung an webmaster@4x4-treff.de
|ord
unregistriert


RE: English Thread Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden Google Suche  Wikipedia Suche     Zum Anfang der Seite springen

welcome Mark
08.05.2008 12:00
Sollte dieser Beitrag Ihre Rechte verletzen bitten wir um Benachrichtigung an webmaster@4x4-treff.de
TamTam   Zeige TamTam auf Karte TamTam ist männlich
Hardcore Offroader


images/avatars/avatar-1077.jpeg

Dabei seit: 15.04.2008
Beiträge: 1.014
Gästebuch: aktiviert
Vorname: frank
Herkunft: wilder süden
Fahrzeug: Rocsta, Pajero LO40 VW-T4Seikel




RE: English Thread Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden Google Suche  Wikipedia Suche     Zum Anfang der Seite springen

Hello Mark,

just a warm welcome here by now.-

In case you'd like setting some picts. from your spring over axles-constructions here within, I just think, that a couple of people here would like it very much to see - me too. -


yours franky from Reutlingen (wild South from Germany)
08.05.2008 12:18 TamTam ist offline E-Mail an TamTam senden Beiträge von TamTam suchen Nehmen Sie TamTam in Ihre Freundesliste auf
Sollte dieser Beitrag Ihre Rechte verletzen bitten wir um Benachrichtigung an webmaster@4x4-treff.de
rocstaman
Sandkastenwühler

Dabei seit: 06.05.2008
Beiträge: 4
Gästebuch: aktiviert
Vorname: Mark

Themenstarter Thema begonnen von rocstaman


RE: English Thread Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden Google Suche  Wikipedia Suche     Zum Anfang der Seite springen

Hi Lord
Thanks and Guten Tag!!
Nice site!! klatsch
08.05.2008 12:22 rocstaman ist offline E-Mail an rocstaman senden Homepage von rocstaman Beiträge von rocstaman suchen Nehmen Sie rocstaman in Ihre Freundesliste auf
Sollte dieser Beitrag Ihre Rechte verletzen bitten wir um Benachrichtigung an webmaster@4x4-treff.de
LoneStallion
unregistriert


RE: English Thread Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden Google Suche  Wikipedia Suche     Zum Anfang der Seite springen

08.05.2008 13:21
Sollte dieser Beitrag Ihre Rechte verletzen bitten wir um Benachrichtigung an webmaster@4x4-treff.de
TamTam   Zeige TamTam auf Karte TamTam ist männlich
Hardcore Offroader


images/avatars/avatar-1077.jpeg

Dabei seit: 15.04.2008
Beiträge: 1.014
Gästebuch: aktiviert
Vorname: frank
Herkunft: wilder süden
Fahrzeug: Rocsta, Pajero LO40 VW-T4Seikel




RE: English Thread Locker History Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden Google Suche  Wikipedia Suche     Zum Anfang der Seite springen

Hi Mark

Just a history - Eaton limited slip Diffs are no more available - but there is a Korean trader who is offering lockers for the Rocsta "TRACK FINDER" - even they have mentionned part-numbers for front and rear axles.

Irritating only is, that they are offering lockers for Rocsta and Retona front axles on the same sparepart-numbers.

There must be something wrong, I am supposing.

Or what do you think about it, Mark?

all the best franky

SOUTHFIELD, Mich.--(AutomotiveWire)--Feb. 8, 2002

Eaton Corporation (NYSE:ETN) today announced that it is providing Carbon Fiber Limited Slip Differentials for the new 2003 Kia Sorento sport-utility vehicle. The new Sorento's worldwide debut was yesterday at the 2002 Chicago Auto Show.

The Eaton Carbon Fiber Limited Slip Differential will provide the Sorento with enhanced traction and steering performance for both on and off road use. The Carbon Fiber Limited Slip Differential manages torque of rear wheels and transfers power to where it is needed. Eaton's exclusive design incorporates Eaton patented, woven pyrolytic carbon fiber that provides the differential with superior friction characteristics, enhanced durability, and smoother vehicle cornering, than traditional limited slip differentials that use steel or paper surfaces.

Jeff Phillips, Eaton Torque Control Products Division's International Sales and Marketing Manager, explained the importance of the Kia business. "We are proud of our history and strong relationship with Kia. Kia was the first Korean auto manufacturer to offer Limited Slip Differentials, and chose Eaton as their supplier from the inception. The 1989 Kia Rocsta was the first vehicle equipped with this option. Since then, Eaton has provided Kia with Limited Slip Differentials for many of its SUVs and light trucks. We believe that the premium quality and performance of our Carbon Fiber Limited Slip Differential greatly complements Kia's aim of providing high-quality, high-value vehicles."
08.05.2008 13:34 TamTam ist offline E-Mail an TamTam senden Beiträge von TamTam suchen Nehmen Sie TamTam in Ihre Freundesliste auf
Sollte dieser Beitrag Ihre Rechte verletzen bitten wir um Benachrichtigung an webmaster@4x4-treff.de
TamTam   Zeige TamTam auf Karte TamTam ist männlich
Hardcore Offroader


images/avatars/avatar-1077.jpeg

Dabei seit: 15.04.2008
Beiträge: 1.014
Gästebuch: aktiviert
Vorname: frank
Herkunft: wilder süden
Fahrzeug: Rocsta, Pajero LO40 VW-T4Seikel




Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden Google Suche  Wikipedia Suche     Zum Anfang der Seite springen

Here is just a link from one Rocsta Owner in Australia "Down Under" which has fit his Rocsta by Detroit Lockers ...

How they did it is just still a riddle ... may be Asia Motors Australia has tried something special - nobody knows - because there is no originally Detroit locker on the market, which will fit the the Korean Tong axles right away.
Rocsta axles are on 26 splines .... while Dana 25/27 axles are on 27 splines, anyway - and there are no Detroit-Lockers on 26 splines on their parts listed.

Here the link

http://www.4wdaction.com.au/shed/index.php?id=630
25.06.2008 14:56 TamTam ist offline E-Mail an TamTam senden Beiträge von TamTam suchen Nehmen Sie TamTam in Ihre Freundesliste auf
Sollte dieser Beitrag Ihre Rechte verletzen bitten wir um Benachrichtigung an webmaster@4x4-treff.de
TamTam   Zeige TamTam auf Karte TamTam ist männlich
Hardcore Offroader


images/avatars/avatar-1077.jpeg

Dabei seit: 15.04.2008
Beiträge: 1.014
Gästebuch: aktiviert
Vorname: frank
Herkunft: wilder süden
Fahrzeug: Rocsta, Pajero LO40 VW-T4Seikel




Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden Google Suche  Wikipedia Suche     Zum Anfang der Seite springen

Here is just a comment from Peter Australia .......


Hi TamTam



I'd guess that since you already KNOW that the axles are different to the Dana Axles & diffs, altho they are very close; you could investigate changing your axles & diffs to the Dana diffs that you shouldn't have any problems getting Detroit Lockers for. Compare the Rocsta diffs & axles specifications directly to the Dana versions & see if you can swap JUST the diff centre and axles, keeping the same housing, or do you actually hafta swap the entire housing and contents, just making sure that you get the right ratio's?

Thirdly, you could talk to your local Detroit supplier and ask about getting the correct Dana Detroit Centre modded with custom side gears to suit the right spline count/size for the Rocsta, or even ask if they know if there is a specific Detroit to suit the Rocstas? You'd probably be very surprised at what Detroit diffs there are out there, and you never know your luck, it is always worth asking the supplier, you might just be lucky.

Lastly, you could consider swapping the entire diff, housing, axles, hubs etc for something that you KNOW has auto Lockers available for it. The Toyota Hilux that we have over here I know has been used to source donor diffs for a few Rocstas, and it might be the best way for you to go too! At least that way you can know that what you are getting is going to work, and that there is every likelihood that you'll end up with diffs, hubs, etc that are easier to replace and easier to mod than the OE Rocsta gear is anyhow.

A few websites that might help. Professionals use Detroit Diff Locks
Performance Products - Eaton.com are both Detroit Locker sites, the first is the Australian company that imports the Detroits into Aus, the second should take you to the parent company in the States, Eaton. You could also look at WELCOME TO RICHMOND GEAR who make a different type of locker, one that is very similar to the earlier Detroit Lockers from a couple of decades ago, but they have helped many owners of lesser known vehicles with auto lockers. Maybe not quite as smooth as the current Detroit, but certainly something that works and works well, and usually costs less too!

Good Luck!

Dieser Beitrag wurde 1 mal editiert, zum letzten Mal von TamTam: 12.07.2008 08:14.

12.07.2008 08:13 TamTam ist offline E-Mail an TamTam senden Beiträge von TamTam suchen Nehmen Sie TamTam in Ihre Freundesliste auf
Sollte dieser Beitrag Ihre Rechte verletzen bitten wir um Benachrichtigung an webmaster@4x4-treff.de
TamTam   Zeige TamTam auf Karte TamTam ist männlich
Hardcore Offroader


images/avatars/avatar-1077.jpeg

Dabei seit: 15.04.2008
Beiträge: 1.014
Gästebuch: aktiviert
Vorname: frank
Herkunft: wilder süden
Fahrzeug: Rocsta, Pajero LO40 VW-T4Seikel




Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden Google Suche  Wikipedia Suche     Zum Anfang der Seite springen

Here just a link to a Rocsta-owner in Down Under Australia

Nice reinforcings - nice pictures !!!

http://public.fotki.com/rockyone/asia_rocsta_was/

just look and see !!!

franky
18.07.2008 19:10 TamTam ist offline E-Mail an TamTam senden Beiträge von TamTam suchen Nehmen Sie TamTam in Ihre Freundesliste auf
Sollte dieser Beitrag Ihre Rechte verletzen bitten wir um Benachrichtigung an webmaster@4x4-treff.de
Baumstruktur | Brettstruktur
Gehe zu:
Neues Thema erstellen Antwort erstellen
4x4-Treff.de Community » Geländewagen - Foren » Kia » English Thread

Views heute: 71.037 | Views gestern: 82.071 | Views gesamt: 289.442.399

Zum Aufbau dieser Seite wurden 51 DB-Abfragen ausgeführt und dies hat 0.213 Sekunden gedauert.



Impressum

Forensoftware: Burning Board , entwickelt von WoltLab GmbH
modified 2006-2011 by 4x4-Treff.de Admin-Team